Een hogere conversie

Klantkennis is een groot goed. En omdat we begrijpen wat deze kennis voor het resultaat kan betekenen geven we je een aantal tips.

Tip 1Weet wie je klanten zijn

Pas als je weet wie je klanten zijn en ze kunt segmenteren kun je bepalen hoe en via welk kanaal je ze aan gaat spreken. Heb je gegevens van je klanten? Laat deze data dan analyseren en kom te weten wie je klanten zijn. Klantdata kun je verzamelen als je met een klantenkaart werkt, pakketten bezorgt of gewoon omdat je er naar vraagt bij de kassa.

Tip 2Weet wie je advertentie leest

De meeste advertentiekanalen kun je gesegmenteerd inzetten. Bijvoorbeeld e-mail nieuwsbrieven, huis aan huis folders, direct mailings, lokale kranten en internetsites kun je op postcodeniveau inschakelen.

Tip 3Wees relevant

Niets is zo vervelend als een boodschap die niet voor jou bedoeld is. Als je geen kinderen hebt of de jongste is al 16 dan wil je geen reclame voor luiers meer lezen. Kies dus producten die zeer waarschijnlijk gewenst zijn bij je doelgroep en spreek de taal van deze groep ontvangers.

 

Zijn er zaken die je opvallen of heb je vragen? Laat je reactie achter onderaan de pagina of neem contact met ons op via de onderstaande contactgegevens.

 

088 – 166 2600
info@court1.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.